zaterdag, september 24, 2005

Eefjes tuin-update

jaja, Tom zit nietsvermoedend op de bank te lammen, dus tijd voor mij om stiekum weereens wat te posten. Eerst maar eens een foto van onze pompoen!! Hij is totstand gekomen middels kunstmatige inseminatie, uitgevoerd doormijzelve :-) Er kwamen steeds maar geen pompoenen aan onze pompoenplanten en toen beredeneerde ik dat t wel eens zou kunnen komen omdat de bloemen van de pompoen aan het einde van de ochtend alweer sluiten.. terwijl de meeste bijen pas in de middag actief zijn!! Probleem van late bijen, dus..... heb ik zelf met een zakdoekje maar even voor vroege bij gespeeld en zie daar! Ons prachtige pompoenenkind! En hij groeit heel goed... maar we hebben echt een beetje een band met 'm... ik denk nietdat we 'm ooit op gaan eten :-)















Met de tomaten en de pepers en de aubergines gaat het ook lekker. De eenjarige bloemen lopen wel een beetje op zn eind dus daar heb ik maar alvast winterharde violen van de AH ingezet. Die zijn alleen zo klein dat ze nog niet over de rand van hun bak kunnen kijken :-(

Verder hebben we ontzettend veel spinnen in de tuin... het is niet zozeer tijd om de ramen te zemen maar wel om ze te "ontwebben"; overal lopen draden en hangen grote 8-potige jongens me aan te staren.














1 opmerking:

Bas zei

Gefeliciteerd met de geslaagde inseminatie! Is het een meisje of een jongen? Mooie foto's staan er trouwens elke keer bij de posts over de tuin. Nice.