zaterdag, augustus 06, 2005

Hoe en wat over webloggen

Ik ben nu helemaal los met mijn nieuwe toetsenbordje. Nog een weblog post via de PDA. Het gaat allemaal zo lekker zo.
Wat is er te melden. Eigenlijk niet zo veel. Net een beetje leuk zitten surfen op zoek naar een leuke tool om handig mijn blog bij te kunnen houden via de Palm. Blijkt toch dat dit avantblog nog is. Uiteindelijk wil ik wel kunnen posten en eventueel posts terughalen en bijwerken met foto\'s of zo en dan pas alles posten als ik synchronize. Ik heb al van alles geprobeerd van mo:Blog tot HBlogger tot java tooltjes, het is eigenlijk allemaal niets. Het installeert lastig en je moet nog steeds allerlei handelingen doen om een foto behoorlijk bij je blog te krijgen dus dat is eigenlijk gewoon niks. Aangezien blogger nu ook foto\'s ondersteund (tot 300MB geloof ik ) zou je dat ook willen gebruiken in je tooltje. Nu dus gewoon elke dag via avantblog een verhaaltje optikken en aan het einde van de dag (of volgende dag) gewoon synchrinizen en wordt de boel geupload. Als er dan nog een fototje bij moet dan doe ik dat nog wel even los er bij editten. Foto\'s maak ik onderweg onverwacht meestal met mijn phonecam (sonyericsson T630 of samsung SGH300?). En als het bewust gebeurd dan met digitale camera. Daar zijn bijvoorbeeld alle badkamer foto\'s mee gemaakt. Dat verklaard dan ook gelijk het verschil in kwaliteit wat je ziet op de site. Genoeg voor nu. We gaan lekker een pizzatje maken!! Honger honger!!!

Geen opmerkingen: