zaterdag, juni 14, 2008

Mijn eerste week bij de nieuwe baasjes

Hallo allemaal,

ik ben Muis en mag nu sinds kort ook op het weblog van Tom en Eefje berichten zetten. Dit is mijn eerste week bij mijn nieuwe baasjes. Het was best spannend om bij andere mensen mijn plekje te vinden. Het huis is heel anders, met allemaal verdiepingen. Ze hebben hier wel een hele leuke trap. Ongeveer 2 keer per dag doe ik mijn trapoefeningen: ik ren dan heel hard een minuut of vijf op en neer de 2 trappen. Zo blijf ik lekker fit. Meestal ga ik daarna even met de bellende vis spelen. 
De eerste dagen heb ik het hele huis lopen verkennen. Ik ben er nu wel uit wat de echt leuke plekjes zijn om te loungen: op het dressoir, op de trap en in de loveseat. Daar kan ik perfect de hele kamer in de gaten houden.
Een ander nieuwtje is de hordeur. Mijn baasjes zetten graag de achterdeur open met een hordeur er voor. Hier zit ik heel graag vlak voor om buiten alles in de gaten te houden. Achter de hor ben ik veilig maar kan ik toch alles zien en ruiken en krijg ik lekker een frisse snuit!
Donderdag was er ineens allemaal lawaai en rare mannen liepen door het huis. Toen heb ik me maar meteen op zolder verstopt, dan kon niemand mij iets doen. Ik zat lekker ver weg achter wat schuifdeurtjes tussen de dozen (dozen zijn leuk!).
's Middags was het lawaai afgelopen en ben ik maar eens gaan kijken wat er allemaal gebeurd is. Op de zolder stond een groot apparaat (ketel) waar ik achter kon kruipen. Die is helemaal weggehaald. Mijn bazinnetje kwam me ook al meteen opzoeken. Ze was heel blij om me te zien en we hebben lekker de rest van de middag met de vis gespeeld.



's Morgens voor mijn baasjes weg gaan om te werken spelen ze ook nog even met me. Dan kan ik daarna de hele dag lekker loungen en door het huis rennen. Aan het eind van de dag komen ze weer terug en dan ga ik vast op de trap zitten om ze op te wachten.
Ik zit eigenlijk steeds lekkerder in mijn vel. Beneden bij mijn baasjes zitten is veel leuker dan boven weggedoken, het is hier helemaal niet eng! Ik kan boven en beneden aan een krabpaal hangen, het eten is goed en ik word elke dag lekker geborsteld. Ik denk dat ik het hier wel even uit kan houden. Misschien dat mijn baasjes mij over een paar weken wel in de tuin laten lopen, dat lijkt me heel gaaf.
Misschien zijn er wel meer katten die een weblog hebben of mensen die met me willen mailen. Ik heb net een eigen mailadres aangemaakt: maildemuis@gmail.com
Voorlopig zal ik op het weblog van mijn baasjes berichtjes van mijn belevenissen blijven zetten.

Geen opmerkingen: