vrijdag, juni 27, 2008

Raften

Als kickoff van mijlpaal 2 van ons project en ook een beetje ter afscheid van Marcel (baasje van Muis) gingen we met ons project raften. Nee, niet in de ardennen of in de grand canyon... maar gewoon in zoetermeer.
Meestal hou ik niet zo dingen die snel en wild zijn (karten, abseilen, skieen, ligfietsen), maar als het betrekking heeft op water durf ik het soms toch wel. Ik heb best vertrouwen in mijn eigen zwemkwaliteiten :-)

We werden in een wetsuit en zwemvest gehesen, kregen een helm en waterschoenen... het was een giller om er zo bij te lopen met je collega's.
Om vertrouwd te raken met de baan, moesten we eerst leren wat we moesten doen als we overboord zouden slaan. Zo'n 80 meter voor het eind sprongen we 1 voor 1 het water in en dreven we hoesten en proestend naar het eindpunt. Dat was best spannend, maar ik vond t goed te doen (volgende keer wel neus dichtknijpen)
Daarna werden we ingedeeld in groepen van 6 en gingen we onder begeleiding van een instructeur lekker de baan af peddelen. Het was spectaculair en ik ben er niet 1x uitgevallen! Ik heb ook niet gegild of gejammerd, althans niet dat ik me kan herinneren.




Na het raften lekker douchen en dan aan de barbecue. Lekker rozig aan de rose en de vegetarische burgers.
Echt een leuk en spektaculair uitje!

Geen opmerkingen: