maandag, mei 27, 2013

Vakantie Zuid-Spanje: Naar het huisje in Coin

Op vrijdag ochtend vlogen we om half 8 sochtends naar Malaga. Heel relaxed was dat! Je kan heel dichtbij parkeren en je hoeft niet ver te lopen.
Malaga airport is wel heel groot en we moesten vooral ver lopen naar de huurauto. Maar de meisjes van Sixt waren echt heel aardig en we kregen een mooie witte Renault Scenic. Er zat zelfs een navigatie systeem in, die kregen we er gratis bij.. maar we weten ook waarom want de routekaart klopte voor geen meter. Er stonden allerlei wegen in die nog niet bestonden, waarvan de bouw was stilgelegd vanwege de crisis!

In 3 kwartier rijden waren we bij het dorpje Coin, daar sloegen we groot in bij de plaatselijke supermarkt en begonnen we aan de route naar ons huisje El Sigiloso, heel spannend!.... Eerst het dorpje uit over een aardige asfaltweg, dan een afslag een smal en minder goed geasfalteerd weggetje in... dan een grindweg door de heuvels en tenslotte door een greppeltje een zandpad af. Heerlijk in-the-middle-of-nowhere gevoel krijg je ervan!
En bij de afslag naar de grindweg woonde een kolonie bijeneters! Net een uur uit het vliegtuig had Eef al haar eerste vogelfoto's gemaakt, wat bijzonder!

Het huisje was prima in orde, maar vooral geweldig was het uitzicht vanaf ons terrasje... olijfboomgaarden en heuvels met grazende geiten... we raakten niet uitgekeken en niet uitgefotografeerd.

De eigenaar van de huisjes had ook 2 lieve herdershonden, Baloe en Tika, waar Jonas onmiddellijk heel goede maatjes mee werd.

Er was nog 1 ander huisje verhuurd en Jonas werd natuurlijk vriendjes met de buurkinderen

En er was ook een heel lekker zwembad waar we in konden afkoelen, want het was de eerste dagen bijna dertig graden

's morgens konden we al buiten ontbijten op ons terrasje. 's middags gingen we dan meestal ergens uiteten en dan middags wat simpels koken en nog tot laat buiten zitten. Na het eten gingen we dan nog even een wandelingetje maken en dan liepen de honden gezellig mee. Jonas had zn schema ook een beetje verlegd, soms sliep hij om half tien savonds nog niet en dan de volgende ochtend doorslapen tot 8 uur!

kortom echt een fantastische plek, een heerlijk huisje waar we zeker nog een keer naar terug zullen gaan!