zondag, augustus 24, 2008

Muis te water!

Afgelopen vrijdag zou ik smiddags met de trein naar Best gaan, en dan zouden we vertrekken naar Luxemburg, voor een weekendje weg.
's ochtends was ik nog even het ledikantje voor siets een lik verf aan het geven, en Muis snuffelde wat rond in de tuin, tussen de lavendel, aan het water.
Ineens sprong de grote rode gemene buurkat de tuin in en hij viel muis aan; hij haalde gemeen uit met zn klauwen naar muis 'r kopje. Muis werd in een hoek gedreven en in paniek sprong ze in de vijver!! Neeee!!! Ik schrok me te pletter! Kan ze wel zwemmen? Moet ik erachteraan duiken om r te redden? Ze kwam al snel weer boven met r kopje en ze zwom zelf naar de kant. Met een enorme sprong landde ze op het droge en ze spurtte met een noodgang naar binnen. Omdat ze druipnat was slipte ze enorm op de laminaatvloer en ze knalde keihard tegen een zijkant van het ledikantje wat met een klap omviel, half over Muis heen.
Supergestresst dook ze toen de computerkamer in. Ik snel de deur dichtgedaan, verwarming hooggezet zodat ze geen kou vatte.. en toen met een handdoek geprobeerd r een beetje droog te kijgen. Arm beestje, ze zag er zo zielig uit! Ze was zo geschrokken! Eerst ging ze hard blazen als ik bij haar kwam met de handdoek, maar uiteindelijk gaf ze zich gewonnen en ging ze zelf spinnen als ik haar droogwreef.


Hele huis gedweild en toen rennen voor de bus, lekker ontspannend zo'n weekendje weg! Gelukkig zijn pap en mam de volgende dag nog even bij muis wezen kijken of alles goed was met r.

1 opmerking:

Anoniem zei

Aaaaah.Nou ja weet muis in iedergeval wat water is en dat ze kan zwemmen. haha. Dat heeft ze nog nooit meegemaakt. Ze heeft wel eens gevlogen (vanaf balkon toen ze nog klein was) maar dat was ook 1 malige actie.