zondag, juni 12, 2011

Gardameer 2011: De rest

Eigenlijk was het plan om een week aan het gardameer te staan en daarna een week naar de Dolomieten te gaan. Maar in de Dolomieten is het helemaal geen mooi weer. Het is er vooral snachts nog erg koud en het regent er onafgebroken. Tja, daar zitten we natuurlijk niet op te wachten. als alternatief wilden we eventueel doorrijden naar Toscane, maar ook daar is het slecht weer en valt er zoveel regen dat er zelfs overstromingen zijn. Hmmm... tja, aan het Gardameer viel ook regelmatig een bui, maar het was nog niet zo erg dat we naar huis zouden willen... dus besluiten we daar maar te blijven in plaats van verder te trekken. Wel jammer dat we deze vakantie zo weinig in de bergen gewandeld hebben, maar we hebben wel heerlijk gerelaxed. Na iedere dag dat we een "excursie" hadden gepland bleven we een dagje "thuis"; dat wil zeggen we wandelden naar Bardolino of Garda voor een ijsje of kop koffie en dan smiddags lekker naar het zwembad.. en dan konden we savonds nog lekker omstebeurt hardlopen langs het meer. Best actief eigenlijk, onze relax-vakantie!
Van gardameer 2011
In Bardolino is de Palio del Chiaretto aan de gang waar je de fruitige rose van alle lokale wijnboeren kunt proeven. Het is een gezellige drukte.
In Garda nemen we een keer een latte macchiato en een torta di limone en worden aangemaan verrast omdat dit echt de allerallerlekkerste citroentaart is die er op aarde bestaat!!
Twee avonden gaat het savonds rond etenstijd heel hard regenen en kunnen we niet buiten koken. Gelukkig is er een (laagdrempelig) restaurantje op de camping waar je met je fleece vest en je crocs aan kunt gaan zitten en gewoon kan vragen of ze ook even een potje in de magnetron willen zetten voor je baby. We hadden voor de zekerheid wat potjes uit Nederland meegenomen en Jonas eet zo'n potje gewoon als voorafje voordat hij verder gaat met stukken pizza of pasta.

Op woensdag zien we in de krant dat het weerbericht voor donderdag tot en met het weekend heel slecht is en dat er alleen maar regen komt. Dan besluiten we maar om donderdag naar huis te gaan, het is mooi geweest!
Op donderdagochtend halen we voor het laatst broodjes bij de campingwinkel, de winkeldames roepen ach en wee dat Jonas weggaat. Om 10u hebben we alles ingepakt en rijden we van de camping af. Hoewel de reis voorspoedig gaat hebben we er eigenlijk vrij snel genoeg van. Om 16:30 nemen we een hotelletje in Schweitenkirchen, een dorpje langs de snelweg tussen Munchen en Nurnberg. Het is een vreemd hotel/pension. Het is spiksplinternieuw en staat naast een oud en vervallen spookhotel. De rest van het dorpje lijkt ook helemaal nieuw. In het dorpje eromheen wordt hop verbouwd, de hop groeit omhoog langs lijnen die aan netten geknoopt zijn, heel apart. Het is een beetje onheilspellend allemaal, we zijn eigenlijk blij als we de volgende ochtend weer vroeg op pad kunnen.

Totaan de grens met Nederland hadden we nauwelijks vertraging en best mooi weer, maar in Nederland is het allemaal files en harde regen. Om half 7 zijn we thuis, nog net op tijd om thuis een potje op te warmen voor Jonas!

Van gardameer 2011

Pieternel en Karel zei

Hallo Jonas.
Wij hadden je al gemist maar nu weten wij dat jullie, goede en slechte tijden gehad hebben. Maar goed dat jij een fijn afdakje boven je hoofd hebt en zo van alles kan genieten.
Wij blijven zo mooi op de hoogte.