woensdag, september 16, 2009

Dag 7: Yellowstone

Vandaag zijn we een beetje moe van alle avtiviteiten van de afgelopen dagen. Vandaag willen we eens lekker rustig aan gaan doen, dus slapen we een beetje uit. Vanuit ons bed kunnen we de herten zien die voor ons huisje staan, het mannetjes edelhert komt zelfs op 1 meter van ons slaapkamerraam zijn gewei schuren tegen een boom! Spectaculair hoor dat wildlifewatchen vanuit je bed!
We rijden vandaag naar het canyon gedeelte van yellowstone. Jawel, yellowstone heeft ook een heuse canyon, niet zo groot als de grand canyon maar wel heel mooi uitgesleten in gekleurde rotsen met watervallen erin. Eerst rijden we naar Tower falls, we doen er een kleine wandeling naar de waterval beneden, maar halverwege is het pad afgesloten vanwege.. nou ja diverse redenen die op allerlei bordjes staan “plants growing”, “vegetation recovery”, “trail recovery”.
Van USA 2009

Dan rijden we naar Canyon village en doen we de south rim trail die langs de rand van de cayon voert naar “Artist point” een heel mooi uitzichtspunt op een waterval waar het wemelt van de toeristen en amateurfotografen.Als we op artist point staan zien we eigenlijk over wat voor eng pad we gelopen hebben, waarschijnlijk is het over een jaar of 10 allemaal weggeerodeerd.
Tijd om te gaan picknicken, we strijken neer bij wapiti lake, een picknickplek die zo druk is dat we even moeten wachten tot er een tafeltje vrij komt. Omdat het al 2 u is besluiten we dat we net zo goed meteen warm kunnen eten, anders is het savonds weer zo’n gedoe om een picknickplek op te zoeken.
Na de picknick rijden we terug naar onze cabin. We rijden over een mooie bergpas. Op een gegeven moment staan er allemaal autos stil op de weg, er staan tientallen mensen met verrekijkers in de berm.. ja hoor, het is een echte “bear-jam” blijkbaar zit er een beer tussen de bomen onderaan de heuvel. met veel moeite zien we een schaduw bewegen tussen de bomen. Eef heeft de schaduw ook erg mooi gefotografeerd... nou nou, fijn hoor, op onze laatste dag toch nog een beer gezien.. nou ja gezien, hij is niet echt herkenbaar als beer dus ik weet niet of dit nou echt meetelt.
Van USA 2009

Terug bij onze cabin is er een donkere lucht het dal binnen komen drijven. Vanaf onze “porch” zien we bliksemschichten. We doen nog een klein avondwandelingetje voor de bui losbarst. Dan gaan we weer op onze porch naar het onweer zitten kijken, erg knus. We gaan onwijs vroeg naar bed want morgen hebben we een lange rit voor de boeg naar Glacier